Meclis'ten Hurda Araç Sahipleri İçin Kritik Uyarı! Uzmandan Korkutan Açıklama

2018'de yürürlüğe giren Hurda Araç Teşvik Kanunu ile trafiğe kayıtlı araçlar yenilenmişti. O dönemde yaklaşık 7,7 milyon araç trafikten çıkarıldı. 7 yıl sonra bu konu yeniden gündeme geldi. Cardata Genel Müdürü Hüsamettin Yalçın, hurda araçların yenilenmesi hakkında önemli açıklamalarda bulundu.

Meclis'ten Hurda Araç Sahipleri İçin Kritik Uyarı! Uzmandan Korkutan Açıklama

Eski model araç sahipleri, Hurda Araç Teşviki'nin yeniden uygulanıp uygulanmayacağını merakla takip ediyor. 2018 yılında yürürlüğe giren teşvik yasası sonrasında, trafik ortamında otomobil yenileme ihtiyacı yeniden gündeme geldi. Hurda araç ithalatının yüksek seviyelerde seyretmesi ve çevre dostu araçların sayısının arttırılmasının sağlanması, yeni bir Hurda Araç Teşviki Kanunu beklentisini artırıyor.

25 YAŞIN ÜSTÜ 11 MİLYON ARAÇ

HaberTürk’e açıklamalarda bulunan Cardata Genel Müdürü Hüsamettin Yalçın, Türkiye’deki araç parkı hakkında çarpıcı bilgiler sundu. Yalçın, toplam 30 milyon araçtan yaklaşık 8 milyonunun 20 yaş ve üzeri olduğunu belirterek, "Türkiye araç parkının yaklaşık dörtte biri, 20 yaş ve üstündeki araçlardan oluşmaktadır. Yaklaşık 11 milyon araç ise 25 yaş üstü. Bu durum, ekonomi, toplum ve çevre açısından bazı olumsuzluklar ve riskler barındırıyor" şeklinde konuştu.

HER YIL 20 MİLYON ADET HURDA İTHALATI

Yalçın, hurda araç teşvikinin birçok sektörde olumlu etkiler yaratacağını ifade ederek, "Türkiye her yıl yaklaşık 20 milyon hurda araç ithal ediyor ve bu durum önemli bir döviz çıkışına yol açıyor. Hurda teşviği ile bu araçlar trafikten kaldırılırsa, hurda ithalatı azalacak ve döviz ülkemizde kalacaktır. Bu da ekonomiye, cari dengeye ve enflasyona fayda sağlayacaktır" dedi.

SIFIR ARAÇ SATIŞLARI VE EKONOMİK YANLARI

Eski araçların teknoloji açısından geri kaldığını dile getiren Yalçın, "Hurda teşviki devreye girdiğinde, sıfır kilometre araç satışları artış gösterir. Bu durum, ikinci el piyasasına da olumlu yansıyacaktır. Böyle bir adım, otomotiv sektörü ve ilgili endüstriler için büyük bir fayda sağlayabilir" açıklamasında bulundu.

Hurda teşviki ile takas işlemleri için kullanılabilecek araçların fiyatlarının daha uygun olabileceğini vurgulayan Yalçın, "Eski araçların bakım ve servis masrafları oldukça yüksek. Bu teşvik, daha yeni ve teknolojik açıdan güncel araçlara geçişi teşvik eder. Yedek parça ve servis giderleri de düşecektir" şeklinde konuştu.

TAKAS KAMPANYALARI OLABİLİR

Sıfır kilometre araçlarla birlikte takas kampanyalarının gündeme gelebileceğini belirten Yalçın, "Son zamanlarda böyle bir yasanın yürürlüğe girmesi konusunda konuşmalar oldu ama kesinleşmedi. Otomotiv sektörü olarak bu teşviki destekliyoruz ve çıkmasını umut ediyoruz" şeklinde ekledi.

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN RİSKLER

Teşvik yasası henüz çıkarılmadan önce araç fiyatlarında ani artışların yaşanabileceğini söyleyen Yalçın, "Hurda teşviki söylentileri ortalığa yayıldığında, ikinci el hurdaya dönebilecek araçların fiyatları ilan sitelerinde fahiş şekilde yükseliyor. 100 bin liralık bir hurda araç bir anda 300 bin lira olabiliyor. Bu durum, piyasada spekülasyona neden oluyor" uyarısında bulundu.