Ticaret Bakanlığı'ndan Tüketicilere Müjde! Koruma Hamlesi İle Haklarınız Artıyor

Ticaret Bakanlığı'nın Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü, 29. Tüketici Konseyi'nde tüketicilerin sorunlarını ve çözüm yollarını masaya yatırdı.

Ticaret Bakanlığı'ndan Tüketicilere Müjde! Koruma Hamlesi İle Haklarınız Artıyor

Ticaret Bakanlığı, Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen 29. Tüketici Konseyi, 09 Eylül tarihinde Ankara’da gerçekleştirildi. Toplantıda, tüketicilerin karşılaştığı güncel sorunlar, çözüm önerileri ve yeni stratejiler kapsamlı şekilde ele alındı.

Ticaret Bakanlığı, tüketicilerin uyuşmazlık çözüm mekanizmalarına daha kolay erişim sağlamak ve piyasa dengesini korumaya yönelik yeni tedbirlerin devreye alındığını duyurdu. Ayrıca, tüketicilerin yer aldığı her türlü sözleşme ve işlemde titiz denetimlerin sürdüğü, sağlıklı bir piyasa düzeninin oluşturulması amacıyla çalışmaların kesintisiz devam ettiği ifade edildi.

Bakanlık yetkilileri, geçmiş iki yılda haksız ticaret uygulamaları, aşırı fiyatlandırma, stokçuluk ve karaborsacılıkla etkili bir şekilde mücadele ettiklerini belirtti. Özellikle otomotiv, emlak, gıda-toptan ve perakende sektörlerinde birçok yeni yasal düzenlemenin hayata geçirildiği hatırlatıldı. Ayrıca, milyonlarca işletme ve on milyonlarca ürün denetimlerden geçirildi. Toplantıya; ticaret bakan yardımcıları, tüketici örgütlerinin başkanları ve üyeleri, özel sektör temsilcileri ile ilgili kamu kuruluşlarının yetkilileri katıldı. Başkanlığı, Ticaret Bakan Yardımcısı Mustafa Tuzcu yürüttü.

TÜKETİCİ HAKLARI VE PİYASA GÖZETİMİ ÜZERİNE

Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen bu toplantının açılışında konuşan Ticaret Bakanı Ömer Bolat, "Ticaret Bakanlığı olarak, bir taraftan tüketicilerin haklarını korumak amacıyla yasal düzenlemeler gerçekleştirmekteyiz. Diğer yandan, tüketicilerin uyuşmazlık çözüm mekanizmalarına erişimlerini kolaylaştırmak için denetimlerimizi artırarak piyasa dengesini sağlama çabalarımıza devam ediyoruz," şeklinde konuştu.

29. Tüketici Konseyi'nin ilk bölümünde, çeşitli tüketici derneklerinin temsilcileri güncel sorunlarını ve çözüm önerilerini paylaştı. İkinci bölümde ise "Dolandırıcılık Vakalarının Önlenmesi İçin Alınacak Tedbirler" ve "Yapay Zekanın Tüketicinin Korunmasına Etkisi" gibi konularda çalıştay grupları oluşturuldu.

ALINAN KARARLARIN AYRINTILARI

Çalıştay sonuçlarının genel değerlendirmesinin ardından, delegeler; vatandaşların karşılaştığı dolandırıcılık vakalarını önlemek, hedefli reklamcılığı, veri güvenliğini ve siber güvenliği güçlendirmek, istenmeyen çağrı ve e-postaların engellenmesi, tüketicilerin korunmasında yapay zekanın rolü ile yeni kamu spotları oluşturarak tüketici bilincini artırma gibi konularda, Tüketici Konseyi'nin tavsiye niteliğindeki kararlarını belirledi.

Alınan kararların ilgili kurumlara iletileceği ve Ticaret Bakanlığı tarafından takip edileceği belirtilirken, bu kararların tüketiciyi koruma politikalarına yön vereceği ve etkin bir şekilde uygulanacağı vurgulandı.