Türkiye'de İnternet Kullanıcı Sayısında Rekor Artış! Detaylar Burada
Türkiye'de internet erişimi %90.9 seviyesine ulaşırken, en popüler uygulama WhatsApp olarak öne çıkıyor.

2023 yılı itibarıyla Türkiye'deki 16-74 yaş aralığındaki bireylerin internet kullanım oranı yüzde 90,9 seviyesine ulaşmış durumda. Türkiye İstatistik Kurumu tarafından gerçekleştirilen "Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması-2025" ile ilgili veriler kamuoyuna duyuruldu.
Araştırma bulgularına göre, 16-74 yaş grubundaki bireylerin interneti kullanma oranı yüzde 90,9 olarak kaydedilirken, bu rakam geçen yıl yüzde 88,8 olarak belirlenmişti. İnternet erişimi erkeklerde yüzde 93,6, kadınlarda ise yüzde 88,2 oranında gerçekleşti.

E-DEVLET KULLANIM ORANI YÜZDE 76,1'E YÜKSELDİ
Son bir yıl içinde resmi kurumların internet siteleri ve uygulamalarından faydalanarak online kamu hizmetlerine erişen bireylerin oranı yüzde 76,1 olarak belirlendi. Bu rakam erkeklerde yüzde 82,8, kadınlarda ise yüzde 69,5 olarak tespit edildi. e-Devlet hizmetlerini kullanan bireyler yaş gruplarına göre incelendiğinde, en yüksek kullanım oranının yüzde 92,8 ile 25-34 yaş grubunda olduğu, en düşük oranın ise yüzde 29,6 ile 65-74 yaş grubunda yer aldığı gözlemlendi.
Bireylerin e-Devlet hizmetlerinden yararlanma amaçları arasında, yüzde 68,5 ile resmi kurumlar veya kamu hizmetleri aracılığıyla kendileri hakkında saklanan kişisel bilgilere erişim en ön sırada yer aldı. Bunu, yüzde 53,6 ile kamu hizmetlerinden randevu veya rezervasyon alma, yüzde 46,4 ile de kamu kurumlarının web sitelerinden bilgi edinme izledi.

2024 yılında yüzde 51,7 seviyesinde olan internet üzerinden özel kullanım için mal veya hizmet alımına yönelik e-ticaret oranı bu yıl itibarıyla yüzde 55,7'ye yükseldi. Bu alım oranı erkekler için yüzde 59,1, kadınlar için ise yüzde 52,3 olarak gerçekleşti. Yapılan incelemelerde, bireylerin yüzde 42,3'ünün yılın ilk üç ayında mal veya hizmet alışverişi yaptığı belirlendi.
Eğitim, mesleki ya da kişisel amaçlarla öğrenme faaliyeti gerçekleştirenlerin oranı, geçen yıla göre 3,9 puan artışla yüzde 17,7 seviyesine ulaştı. Bu oran erkekler için yüzde 17,5, kadınlar için ise yüzde 18 olarak belirlendi.

WHATSAPP EN ÇOK KULLANILAN SOSYAL MEDYA PLATFORMU OLDU
Çeşitli sosyal medya ve mesajlaşma uygulamalarında en yüksek kullanım oranları sırasıyla yüzde 88,6 ile WhatsApp, yüzde 72,9 ile YouTube ve yüzde 68,1 ile Instagram olarak kaydedildi. Erkeklerin kullanım sıralamasında yüzde 91,3 ile WhatsApp, yüzde 75,7 ile YouTube ve yüzde 68,7 ile Instagram öne çıkarken, kadınlar da yüzde 85,9 ile WhatsApp, yüzde 70,1 ile YouTube ve yüzde 67,4 ile Instagram kullanımıyla dikkat çekti.
Son üç ay içerisinde e-ticaret işlemlerinde bulunanların yüzde 29'u, online alışveriş sırasında herhangi bir sorunla karşılaşmış. Bu sorunların başında, teslimatın beklenenden daha geç gelmesi yüzde 12,7 ile ilk sırayı alırken, yüzde 11,8 ile yanlış veya hasarlı ürün teslimatı takip etti.
Son on iki ay içinde internet kullanan bireylerin yüzde 15,6'sı, çevrimiçi hizmetlere erişim için elektronik kimlik kullanmayı tercih etti. Bu oran erkeklerde yüzde 18, kadınlarda ise yüzde 13,3 olarak belirlendi.